Κυριακή 18 Μαρτίου 2012

ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΧΕΤΕ;

Ιστορίες πρεσβυτέρων.

Ο πατέρας μου ήταν ένα παιδί της κατοχής σ' ένα χωριό της Κρήτης. "Λένε σήμερα για φτώχεια. Είμασταν ξυπόλυτοι στα χιόνια". Πήγε φαντάρος το '49 και ευτυχώς δεν πρόλαβε το τέλος του εμφυλίου. Τέλειωσε μετά από τρία χρόνια τη στρατιωτική του θητεία, κατάλαβε ότι στο χωριό δεν είχε μέλλον και ήρθε στην Αθήνα. Δούλεψε σε σιδεράδικο στο Μοναστηράκι για κάποιους μήνες και τελικά βρήκε την άκρη στην "Αστυνομία Πόλεων". Ποτέ δεν είχε ακλόνητη πολιτική άποψη. Ήταν (προσοχή στον παρατατικό) ακλόνητος βενιζελικός (χωρίς Βενιζέλο) και αντικομμουνιστής, καθώς θεωρούσε τους κομμουνιστές περίπου πυροβολημένους. Ποτέ δε μου είχε μιλήσει για τα πολιτικά πιστεύω του πέραν των παραπάνω. Πριν κάτι μήνες μου είπε μια ιστορία. Ένας συγχωριανός του ήταν στο κόμμα. Πραγματικός ιδεολόγος, μου είπε, δεν καταλάβαινε ούτε από φυλακές ούτε από εξορίες. "Όταν τον άφησαν (πρέπει να ήταν γύρω στο '55) βρέθηκα με άδεια στο χωριό. Πήγαινε στο καφενείο και κανείς δεν του μιλούσε, γιατί φοβόντουσαν τους χαφιέδες. Εγώ έπιανα κουβέντα μαζί του και μου έλεγαν ότι θα βρω το μπελά μου. Καλός άνθρωπος είναι, τους έλεγα, δε με νοιάζει τι λένε ". Διαδηλώσεις και τέτοια δε γούσταρε με τίποτα.. Ακόμη και για το Πολυτεχνείο το '73 έλεγε για τις ακρότητες των διαδηλωτών. Πριν λίγες μέρες εξέφρασε την απορία του γιατί ο κόσμος δεν έχει βγει στους δρόμους.

Ο πεθερός μου είναι ολίγον αναρχικός (εν τη ευρυτέρα εννοία) και ψιλοαντικομμουνιστής, καθώς απεχθάνεται την έννοια της ένταξης σε οργανωμένο σχήμα γενικώς και το δημοκρατικό συγκεντρωτισμό ειδικώς (δεν του αρέσει και η Αλέκα, λόγω λουκ). Θεσσαλονικιός από του Χαριλάου, στα προσφυγικά (ο πατέρας του Σμυρνιός). Ήταν πρόσκοπος και του είχαν πει από το Σύστημά του ότι θα μπορούσαν να τον βολέψουν σε καλή θέση με το που θα τέλειωνε το Γυμνάσιο, αν έμπαινε στο λούκι του Συναγερμού (ή ΕΡΕ, θα σας γελάσω). Τους έγραψε, έδωσε εξετάσεις και πέρασε στο Πολυτεχνείο. Ξεχέζει κατ´ επάνάληψη το ΚΚΕ, αλλά μία μόνο ιστορία μου έχει αφηγηθεί με πραγματική συγκίνηση. Παραθέτω το στάτους του από το φέισμπουκ, που ήταν και η αφορμή για το παρόν (η μεγαλογράμματη γραφή δική του): "ΗΜΟΥΝ ΚΙ ΕΓΩ ΕΚΕΙ!!!!!(7 ΧΡΟΝΩΝ ΠΕΡΙΠΟΥ) ΕΙΔΑ ΤΟΥΣ ΑΝΤΑΡΤΕΣ ΤΟΥ ΕΛΑΣ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΟΥ ΣΤΟΥ ΧΑΡΙΛΑΟΥ. ΠΗΓΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑ ΤΑ ΓΛΕΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΒΕΡΝΑ ΥΟΥ ΚΟΥΓΙΑΜΗ". 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου