Σάββατο, 14 Μαΐου 2011

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ


Συνηθίζουμε να λέμε ότι η απουσία κοινωνικής συνείδησης είναι ίδιον του Έλληνα. Γεννήθηκα στη δικτατορία, όμως ελάχιστα πράγματα θυμάμαι από την επταετία της ξεφτίλας. Ως εκ τούτου, η ως άνω διαπίστωση ταυτιζόταν μέχρι πρότινος με τις πελατειακές σχέσεις, τη φοροδιαφυγή, την οικοπεδοποίηση των δασών, τις καταπατήσεις δημόσιας γης ή με πιο απλά και καθημερινά ζητήματα που αναδεικνύουν τον Έλληνα σε πρωταθλητή της αντικοινωνικής τσογλανιάς.
Είχαμε ξεχάσει λοιπόν, ή μάλλον δε θέλουμε να θυμόμαστε, ότι η χούντα κράτησε επτά χρόνια, γιατί αρκετοί συμπατριώτες μας την θεωρούσαν ως την καλύτερη λύση (ακόμη και σήμερα 30% των Ελλήνων έχουν θετική άποψη για την εν λόγω πολιτική παρωδία), ενώ ακόμη περισσότεροι απλά την έβλεπαν με συγκρατημένη αντιπάθεια, που εκτονωνόταν με κατ' ιδίαν ανταλλαγή ανεκδότων για τον Παττακό και το μυστρί του. Κάτι σαν διαδραστικός Λαζόπουλος της εποχής. Εν ολίγοις, τα δημοκρατικά φρονήματα της πλειοψηφίας του λαού μας ήταν (και είναι) είτε ανύπαρκτα είτε αναιμικά, σε βαθμό που μοιάζουν με κατ' επίφαση φρονήματα.

Σήμερα, η κοινωνική ασυνειδησία μας επανέρχεται στο προσκήνιο με έναν πραγματικά δραματικό τρόπο. Ένα υπαρκτό κοινωνικό πρόβλημα, η γκετοποίηση μεγάλου μέρους του κεντρου της πρωτεύουσας και η μετατροπή του σε χοάνη εγκληματικότητας και παραβατικότητας, έχει οδηγήσει σε ακραίες φασιστικές αντιλήψεις, που δεν είναι μόνο αντιλήψεις, αλλά γίνονται και βίαιες πράξεις. Σε τι στηρίζεται άλλωστε ο φασισμός; Στην απουσία κοινωνικής συνείδησης, αλληλεγγύης και συλλογικότητας και στην εναπόθεση της ευθύνης για την εξεύρεση λύσης σε ομάδες που ασκούν ακόμη και ακραία βία,  προκειμένου να αποκαταστήσουν το βόλεμα του κάθε μικροαστού ελληνικής κοπής.

Καθημερινά βλέπουμε τους κατοίκους του κέντρου να βγαίνουν στα κανάλια και να λένε ότι "δεν πάει άλλο", "κινδυνεύουμε", ενώ μετά το γεγονός της δολοφονίας στην 3ης Σεπτεμβρίου όλα αυτά κλιμακώθηκαν στο  "Ή αυτοί ή εμείς". Εκτός από τις δηλώσεις όμως τι άλλο έκαναν επί χρόνια οι κάτοικοι του κέντρου; Κατ' αρχάς η πλειοψηφία δεν μπήκε καν στη διαδικασία να το σκεφτεί. Με τα λεφτά της "σοσιαλιστικής" σε πρώτη φάση και της "ισχυρής" σε δεύτερη  Ελλάδας του Ανδρέα και του Σημίτη (όλοι πήραν έστω και λίγα ψίχουλα, πολλοί δε ολόκληρα καρβέλια) την έκαναν από νωρίς για βου που, εγκαταλείποντας ιδία βουλήσει τη γειτονιά που γεννήθηκαν. Τη θέση τους πήραν τα μπουρδέλα αρχικά, οι μετανάστες από Ανατολική Ευρώπη στη συνέχεια και οι Ασιάτες και Αφρικανοί εσχάτως. Με τους τελευταίους η περιοχή όντως έγινε πιο επικίνδυνη, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι πριν ήταν ασφαλής (π.χ. ποια γυναίκα θα κυκλοφορούσε νύχτα ασυνόδευτη στην οδό Φυλής στη δεκαετία του '80;). Αυτοί που έφυγαν βεβαίως, δεν εγκατέλειψαν τελείως τη σχέση τους με την περιοχή. Πολλοί εξ αυτών νοικιάζουν σε λαθρομετανάστες τα διαμερίσματά τους, όχι απευθείας, αλλά μέσω των κυκλωμάτων που τους εκμεταλλεύονται. Έχω ακούσει ότι πληρώνονται με το κεφάλι, εξασφαλίζοντας υπέρογκα ποσά για κάτι άθλια διαμερίσματα.

Τι γίνεται όμως με τους εναπομείναντες; Κατ' αρχάς να πω πως δεν πιστεύω ότι στο σύνολό τους είναι φασίστες ή συμπαθούντες τους φασίστες (που επί της ουσίας είναι το ίδιο). Προσωπικά έχω ακούσει κατοίκους της περιοχής που μιλάνε με ψυχραιμία και αποστροφή για τις "ομάδες κρούσης" που "περιφρουρούν" τον Άγιο Παντελεήμονα. Η πλειοψηφία όμως τι κάνει; Ας ξεκινήσουμε από το τι έκανε. Καμία οργανωμένη προσπάθεια να συσπειρωθούν και να διεκδικήσουν ΜΑΖΙ με τους μετανάστες που διαβιούσαν στην περιοχή τήρηση της νομιμότητας. Έχω ακούσει πολλές φορές κάποιους να λένε ότι απευθύνονταν στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής και αντιμετωπίζονταν με αδιαφορία. Τι θα γινόταν όμως, αν καθημερινά υπήρχαν διαδηλώσεις εκατοντάδων Ελλήνων και ξένων έξω από το αστυνομικό τμήμα, που θα διεκδικούσαν τα αυτονόητα για κάθε αστική περιοχή του πλανήτη; Τι θα γινόταν αν σύλλογοι Ελλήνων και ξένων κατοίκων κατήγγελλαν και μήνυαν με ονόματα τους παρανομούντες εκμισθωτές διαμερισμάτων; Τι θα γινόταν, αν δημιουργούσαν οι ίδιοι ένα δίκτυο συμπαράστασης και αλληλεγγύης, προκειμένου να αποκρούσουν τις απειλές από τα κυκλώματα εκμετάλλευσης. Τι θα γινόταν, αν απλά υπήρχε η αίσθηση ότι λειτουργούν ως κοινωνικό σώμα και όχι ως άθροισμα ατόμων; Πιθανόν να μην είχε λυθεί το πρόβλημα, πιστεύω όμως ότι δεν θα είχε οξυνθεί στο βαθμό που βλέπουμε σήμερα.

Αντί γι' αυτό, ακούμε τώρα κάποιους να απευθύνουν ευχαριστίες στα "παιδιά" της Χρυσής Αυγής, τονίζοντας μάλιστα ότι πρόκειται για νόμιμο κόμμα. Γιατί όμως νιώθουν την ανάγκη να μας το υπενθυμίσουν αυτό το τόσο αυτονόητο; Επειδή μάλιστα κάποιοι, κατά την προσφιλή συνήθεια δεξιών και "αριστερών" εκμεταλλεύονται το θάνατο ενός ανθρώπου, για να χτίσουν το εφιαλτικό τους ιδεολόγημα και την αποτρόπαια εφαρμογή του, ελπίζω να σεβαστούν τον πόνο μιας οικογένειας και τουλάχιστον για σήμερα, ημέρα της κηδείας, να αναβάλουν τις επιχειρήσεις τους. Και αύριο μέρα είναι. Στην Ελλάδα είμαστε. Τίποτα δεν αλλάζει.

4 σχόλια:

  1. Δεν ξέρω αν η αποψη μου είναι σωστή ή έχει ψήγματα της αλήθειας αλλα θα σου πώ την αποψη μου πάντοτε σύμφωνα με το τί μου προττάσει η λογική και η διαθεση της ψυχοσύνθεσής μου να αναλύω τις πληροφορίες που δέχομαι.....Δυστυχως ή ευτυχως γεννήθηκα σε μια εποχη ευδαιμονισμού και ακρατης σπατάλης απ'όλους...Χουντα δεν γνωρισα παρα μόνο μεσα απο τις απόψεις-αφηγησεις των παλαιοτερων γενιών και των ιστορικων συγγραμματων(χαρακτηριστικο μου ήταν απο πολύ μικρή ηλικία-δεν ξέρω για να πω την αλήθεια ποιος μου το εμφύσησε αυτό-να λαμβάνω υπ'όψιν όλες τις απόψεις και να μην τα βλέπω μονοπλευρα).Αυτό απο μόνο του είναι μειονεκτημα στο να κρίνω και να έχω ιδία αποψη των καταστάσεων.Ομως και απλά ο ορισμός ''χουντα''νομίζω οτι τα λέει όλα...Θεωρώ επιπόλαιο τον ανθρωπο που τυφλά αποδέχεται μια κατάσταση μόνο και μόνο γιατί τον βολεύει ή όχι.Η αίσθηση ασφάλειας και δικαιοσύνης που πολλοι διατύνοντε οτι υπήρχε εκείνη την εποχη όπως και οι οικονομικοι δείκτες με τον ρυθμό αναπτυξης και τα εργα υποδομης που γίναν τότε,δεν αναιρούν το γεγονός οτι χτίστηκαν και καποιες φυλακες,καποιοι ανθρωποι εξορίστηκαν,βασανίστηκαν,λογοκρίθηκαν για τις ιδεες τους,τα εργα τους.Αυτο απο μόνο του ενοχοποιεί το τότε καθεστώς και με τίποτα δεν μπορεί να εξευγενιστει και να αποκτήσει έρεισμα δικαιοσυνης στις όποιες καλές προθεσεις κ αν είχε.Όμως για να μην μακρυγορώ θα σου πώ οτι σε καμία περίπτωση δεν νομιμοποιούνται πάσης φύσεως ακραίες ή εξτρεμιστικές ενέργειες ή ομάδες κάτω απο οποιασδηποτε ιδεολογικής ομπρέλλα και αν μπουν.Όμως παράλληλα θεωρώ οτι αυτό είναι κάτι που μπορεί πολύ εύκολο να γίνει όταν μια κοινωνία εχει μια ευρρυθμη και υγιη αντιδραση στα πασης φύσεως προβλήματα που της παρουσιάζοντε.Όταν δυστυχως κανείς δεν κάνει τίποτα και ξαφνικά το πρόβλημα αντι να λυθει εν τη γεννεσει του αντιθετως διογκώνεται,μετα είναι αδύνατον να το λύσεις με απλά αντιβιωτικα.Τί θέλω να πώ μ'αυτο?Όχι βεβαιως οτι όταν το πρόβημα φτάσει στο σημειο που έχει φτάσει παίρνεις τα οπλα και αρχίζεις να πυροβολείς αδιακρίτως(μιας και μιλάμε για το θέμα των μεταναστατων)Απλά οτι πρέπει να βρεις γρήγορες ριζικες(όχι απαραιτητως ευχαριστες αποφασεις) λαμβανοντας όμως πάντοτε υπ'όψιν και τον ανθρωπινο παραγοντα και αξιοπρέπεια.Ίσως σε καποιες περιπτώσεις να χρειαστούν καποιες αποφάσεις ριζικες και καιριες στα γεννεσιουργα αιτια του προβλήματος(θα τις χαρακτήριζα κάπως σαν το κόψιμο του γόρδιου δεσμου) αλλα ταυτόγχρονα αυτό να γινόταν με την ταυτόγχρονη ενημερωση-συζητηση κ συμφωνη γνωμη με τις αρμόδιες,νομιμες αντιπροπείες των νομμιμων διαμενόντων μεταναστατων....Να γίνει με τετοιο τρόπο που να τους γίνει πλήρως κατανοητό οτι η όλη κατάσταση ούτε αυτους συμφερει να υφίσταται αλλα οτι ταυτόγχρονα σας αποδεχόμαστε και σας θέλουμε υπο τον όρο οτι θα υπάρξει μιας υγιης προσαρτηση σας στην κοινωνιας μας.Ανεκαθεν είμασταν και φιλόξενοι και ανεκτικοι και χωρις συμπτώματα και συμπλέγματα ανωντερότητας ως προς τους αλλους λαους και πολιτισμους.Όμως σε καμία περίπτωση δεν θα ανεχτούμε συμπεριφορες ακραιες και υπονομευτικες πράξεις.Όμως για να το κάνεις αυτό θεωρω οτι θα πρέπει να είσαι καθαρός και σύ ο ίδιος για να απαιτήσεις την καθαρση...Πώς θα γίνει αυτό όταν οι ομιλούντες και οι διαβουλεύσαντες οι έχοντες την εξουσια της λήψεως αποφασεων αποκομίζουν(για το εν λόγω θεμα)απο την Ε.Ε. 50 ευρω το κεφαλι(τί ωραία λέξη,ε?)προκειμενου να διαβιουν στην Ελλαδα και να μην προχωρουν εις τα ενδοτερα της Ευρωπης???Και όλα αυτα χωρια τις τεραστιες μίζες,κυκλωματα κλπ κλπ που ζουν παρασιτικα στην ανθρωπινη δυστυχια.Ενα πρόβλημα ποολυσυνθετο πραγματικά που απ'όοπου και αν το δει κανεις βρωμα και ζεχνει....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ποιος εχει δίκιο και πως να αντιδρασει κανεις όταν 400 χρόνια σκλαβιας,μιζεριας και ραγιαδισμού έχουν εμποτιστει στην ψυχοσύνθεση του νεοελληνα που σε καμια περιπτωση δεν θυμιζει τον Ελληνα που ζει,αγωνίζεται και θυσιαζεται για τα ιδανικά της δημοκρατιας και της δικαιοσυνης,της αλληλεγγυης των λαων....Ειπες νωρίτερα μια πολύ μεγάλη αλήθεια θειε....7 χρόνια διηρκεσε η χουντα...Όχι τυχαιο.....Και αυτό γιατί τα ιδανικά καπακώθηκαν απο τα συμφέροντα και τα βολέματα των Ελληνων..Ξεχασαν οτι ο Ελληνας πρέπει να ζει για να να διδάσκει την Αληθεια,την Δικαιοσυνη,την Αλληλεγγυη.Ειμαστε δοξασμένος σαν λαός γιατί βρέθηκαν και καποιοι ανθρωποι και ξεφύγαν απο την μιζερια της ανθρωποτητας και ανακαλύψαν τα Ιδεωδη αυτα που αξίζει να ζεις αλλα και να θυσιαζεσαι γι'αυτά.Που πάνω σ'αυτα ήρθε η Θεια Σοφια και βρήκε τις ακριβης εννοιες για να αποκαλυφθει και να διαδωθεί στα πέρατα τις οικουμενης.Δεν είναι αδικο αν μη τι άλλο να αφήνουμε όλοι όσοι θέλουμε κατι καλύτερο να μιαζοντε ολες αυτες οι αρχες και τα ιδεωδη απο επίορκους πολιτικους,δικαστικους,ανευθυνους εκπαιδευτικους,μισαλόδοξους και πολεμοκάπηλους αστυνομικους και στρατιωτικους,φιλάργυρους μασώνους δεσποτάδες????Ερωτω με πόνο καρδιας αλλα και σθένος ψυχης????
    Συμπληρωματικά θα ήθελα να επισημανω οτι στις σκόρπιες άνωθεν σκέψεις μου συνδετικά θα ήθελα να πώ οτι η σύγχρονη Ελληνικη κατασταστη(κυριως πολιτικη,θα έλεγα,αλλα λόγω οτι εμείς τους εκλέγουμε και τους ανεχόμαστε αρα είμαστε και όλοι μας υπόλογοι γι'αυτό)με κάνει να πιστεύω οτι η Ελληνική κοινωνία είναι δεσμια δυο παθογενειων..Του συμπλέγματος της Στοκχόλμης και του ακρατου και ξαφνικού νεοπλουτισμού,,,,,Αν μη τι αλλο μια μίξη θανατηφόρα και ιογενης για την ψυχοσύνθεση του νεοελληνα

    Νίκος Φλώρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν πιστεύω ότι ο οποιοσδήποτε λαός έχει απόλυτα και αιώνια θετικά ή αρνητικά χαρακτηριστικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Έχει όμως περισσότερο ή λιγότερο την αισθηση του ''ορθου και αιώνιου''.Εννοιες συνηφασμενες με την αιωνια αλήθεια που ψαχνανε όλοι οι φιλόσοφοι μας...Εννοειται πως οι απόλυτες εννοιες δεν υπάρχουν πουθενα-γιατί ειδάλλως θα μιλούσαμε για προκαταλήψεις και ''ταμπελες''-,όμως το πόσο κοντα πλησιαζεις στο ανωτερο και το Θειο τότε πραγματικά μιλάμε για εναν λαό καλλιεργημενο ή όχι...Δεν είναι τυχαιο οτι ακόμα και σήμερα μνημονευονται οι φιλόσοφοι μας παγκοσμιως και αποτελουν σημειο εκκινησης οποιασδήποτε αναζητησης μας...
    Υ.γ.Δεν πρεσβεύω την εννοια της ανωτερότητας απο κανεναν και καμια ιδεα,πέρα απο την αποκαλύφθήσα απο τον ιδιο τον Θεο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή