Τρίτη 4 Ιανουαρίου 2011

ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΘΗΚΑΜΕ

Άλλη μία διεθνής σφαλιάρα για την Ελλάδα. Η τελευταία έκθεση του ΟΟΣΑ αξιολογεί τους Έλληνες μαθητές και συνεπώς το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα ως μία από τις χειρότερες περιπτώσεις στις χώρες - μέλη του. Για κάποιον που έχει στοιχειώδη επαφή με το ελληνικό σχολείο τα αποτελέσματα είναι απολύτως φυσιολογικά. Ένα σύστημα δομημένο στη βάση της αξιολόγησης αξιολογείται για τα μπάζα. Δίκαιο μου φαίνεται. Το κωμικό και συγχρόνως τραγικό είναι ότι οι μαθητές μας αναλώνουν ατελείωτες ώρες σε φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα ακόμη και από τις τάξεις του δημοτικού. Υπ' αυτήν την έννοια μένει μεταξεταστέο και το παρασύστημα της παραπαιδείας.
Προσωπικά πιστεύω ότι παραπαιδεία και σχολείο στην Ελλάδα είναι ένα αλληλοτροφοδοτούμενο δίπολο μαλακίας. Το σχολείο στέλνει το παιδί στο φροντιστήριο, όχι μόνο λόγω της χιλιοειπωμένης αδιαφορίας και ανεπάρκειας του εκπαιδευτικού προσωπικού, αλλά κυρίως γιατί λειτουργεί κατά τρόπο που κάνει τον μαθητή να αισθάνεται ηλίθιος και κατά συνέπεια να έχει ανάγκη δεκανίκια και μασημένη τροφή. Από την άλλη πλευρά, τα φροντιστήρια κάνουν πάρτυ μέσα σε ένα τέτοιο σκηνικό. Εκτρέφουν περαιτέρω την (ψευδ)αίσθηση της αναγκαιότητάς τους και παράγουν μαθητές ζόμπι, που στην καλύτερη περνάνε σε "καλές" σχολές και στην χειρότερη απλά είναι οι "συνδρομητές" αυτών των παρασχολείων (ο χαρακτηρισμός από παλιό φροντιστή και εργοδότη μου).
Υπάρχει περίπτωση να σπάσει η παράδοση της ξεφτίλας στις αξιολογήσεις του ΟΟΣΑ; Δύσκολο το βλέπω. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί, τόσο στην παιδεία όσο και στην παραπαιδεία, είναι χοντρο ή κουτσο-βολεμένοι μέσα σε αυτό το μπάχαλο. Η όποια λύση θα έρθει από τη ζωή (που λέγανε κάποιοι κάποτε). Όταν το όνειρο της εισαγωγής στο ελληνικό πανεπιστήμιο απαξιωθεί πλήρως ως μέσο επαγγελματικής αποκατάστασης και βέβαια, όταν ο Έλληνας σταματήσει να έχει λεφτά για συνδρομές σε φροντιστήρια, μαζί με αυτές του τέννις και του μπαλέτου, σίγουρα το συστηματάκι θα κλονιστεί. Αυτό βέβαια, δεν προοιωνίζεται αυτομάτως βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Για  να συμβεί αυτό, πρέπει να αλλάξουν πολλά στην ίδια την εκπαίδευση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου